آموزش سئو سایت

5 گام تدوین استراتژی سئو

استراتژی سئو از ضرورت های هر کسب و کار اینترنتی می باشد. زمان آن رسیده که هر کسب و کار و تیمی برای سال جدید برنامه ریزی کنند. تفاوت این برنامه با برنامه های شخصی در این است که برنامه های کاری نباید ناکارآمد باشند.

 

خیلی از شما می خواهید در سال 2018 استراتژی تازه ای برای سئو سایت خود داشته باشید. این استراتژی بستگی به فاکتورهایی از جمله پیچیدگی کار شما، مدت زمانی که به کار مشغولید و کاری که تا به حال انجام داده اید دارد.

 

با اینحال، می توانید از این چک لیست استفاده کنید:

سال قبل را مرور کنید

فکرهای خوب و رویاهای قشنگ برای سال جدید، عجیب و دور از انتظار نیستند. اما در این لحظه باید ببینیم از سال 2017 چه آموخته ایم.

اگر در ابتدای سال برای خود هدف گذاری می کنید، می توانید از این اهداف به عنوان معیارهایی برای سنجش موفقیت خود استفاده کنید و بفهمید کجا با سختی مواجه شده اید.

شرکت خود را به بخش های اصلی تقسیم کنید و نسبت به بازدهی که هرکدام از این قسمت ها داشته اند، سخت گیر باشید. نتایج (رنک، ترافیک، نرخ تبدیل) و اهداف واضح هستند. به خاطر داشته باشید که این نتایج به دنبال تداوم فعالیت و تلاش میسر می شوند و این مرور باید متمرکز بر نکاتی باشد که شما آموخته اید و بر روی برنامه ریزی سئو در سال 2018 تاثیر می گذارد.

آژانس های ارائه خدمات باید با مشتریان خود صحبت کنند تا نظر آنها را هم بدانند. این جلسات برای درک پیشرفت و رشد شرکت ضروری هستند و می توانند منجر به ساخت شرکت موفق تری بشوند.

در آخر، طبق تجربه من بهتر است این مرور را تا جای ممکن انجام دهید. از یک سو، مرور سال گذشته می تواند منجر به ساخت دیدگاه خوشبینانه شده و خستگی را از تن شما بیرون آورد. از سوی دیگر، از موانع پیش روی خود یادداشت برداری کنید و برای موفقیت در سال 2018، از تمامی ناامیدی ها و سختی های خود درس بگیرید. اما حواستان باشد که بیش از حد منفی نگر نشوید.

 

سئو، یک پروسه طولانی است. اگر کارهایی که انجام می دهید بر روی استراتژی خوبی استوار است، نگران نباشید، نتایج خوب حتما در راه هستند!

 

استراتژی خود را مرور کنید

 ارزش پرداختن مجدد به استراتژی اولیه را دست کم نگیرید. نه تنها بازار و رفتار آن با وضعیت ثابتی در جریان هستند و اگر یک سال دیگر هم در همین وضعیت بمانید، تیم شما تجارب تازه ای به دست خواهد آورد که روی استراتژی بعدی شما تاثیر خواهد گذاشت.

 

فراتر از جستجوی کلمات کلیدی بروید. شخصیت خریداران خود و رفتار آن ها در قیف بازاریابی بسنجید. به افرادی که نقش اصلی در کسب و کار شما ندارند بپردازید. این افراد معمولا قادرند روی موارد تاثیر گذار در موفقیت نهایی، تاثیر داشته باشند.

 

شاید فکر کنید که همه چیز مرتب است. اما مرور دوباره استراتژی ضرری ندارد. شاید اگر بیشتر کند و کاو کنید، الماس های بیشتری هم بدست آورید.

 

اهداف خود را مشخص کنید

اهداف و شاخص کلیدی عملکرد یا KPI را بسنجید. در جهانی که نتایج مانند یافتن آب در بیابان است، ساده ترین راه این است که هدف خود را روی داشتن درآمد بیشتر بگذاریم. از هدف گذاری کردن نترسید. ارقامی که به عنوان هدف برای خود تنظیم می کنید، باید قابل دستیابی باشند.

 

اگر هدف شما رسیدن به ترافیک خاصی است، این میزان باید چیزی بین ترافیک متوسط وب سایت و هدف شما باشد. اگر هدف شما رسیدن به نرخ تبدیل خاصی است، می توانید از ترافیک مورد نظر خود در نرخ تبدیل هدف استفاده کنید.

 

این اهداف به شما شفافیت و وضوح خاصی برای برنامه ریزی در خصوص سئو ۲۰۱۸ می دهد. برای مثال، اگر هدف شما افزایش نرخ تبدیل سایت به میزان X% در سال 2018 است، این هدف می تواند منجر به:

 

ارزیابی حداقل میزان رنک موردنیاز برای رسیدن به ترافیک هدف (و نرخ تبدیل ها) با استفاده از نرخ تبدیل فعلی.

دقت کردن به اینکه نرخ تبدیل ها باید بیشتر شده و به طراحی وب سایت و تیم UX/UI باید توجه بیشتری شود.

درک این مطلب که محتوا نباید هم راستا با انتهای قیف فروش باشد و استراتژی تولید محتوا نیاز به بازرسی دارد.

زمانی که اهداف خود را مشخص نمودید، آنها را بلااستفاده در میز خود رها نکنید. آن ها را منتشر کنید.

 

در تیم هایی که در خانه کار میکنند، بهتر است این اهداف بین تک تک اعضای مشغول به کار در پروژه منتشر شود. آژانس های ارائه خدمات بهتر است این اهداف را رو در رو به مشتریان اعلام کرده و توضیحات دقیق داده شود. این کار منجر به بهبود رابطه مشتری و فروشنده می شود. هر کس باید مسئولیت های خود را هم راستا با این اهداف انجام دهد.

 

جلسه طوفان فکری 

استراتژی سئو,استراتژی سئو 2018,استراتژی های سئو

 

همه ما در چنین جلساتی حضور داشته ایم. دوره رفاه نسبی ابتدای سال، کوتاه است و وظایف روزانه هیچوقت تمام نخواهد شد! شاید برای تیم ها، سخت باشد که زمانی را برای کنار هم بودن و برگزاری جلسات طوفان فکری در نظر بگیرند (این جلسات چیزی مازاد بر جلسات اصلی که برگذار می شوند، است). اما بهتر است همین حالا شروع کنید و این جلسات را تنظیم کنید.

 

پس از تحلیل هایی که برای سال جدید انجام شد (و احتمالا تعطیلات آرامش بخش سال جدید)، تیم ها زمان کافی برای نگاه کردن مجدد به قضایا، از زاویه ای دیگر داشته اند. جلسات طوفان مغزی می تواند جایی برای بروز دیدگاه ها و ایده های جدید باشد.

 

برنامه ریزی

پس از بررسی مراحل 1-4 احتمالا ایده بهتر و مشخص تری از کاری که می خواهید در سال جدید انجام دهید به دست آورده اید. آیتم بندی و برنامه ریزی ریز برنامه ها و جزئیات اهداف شرکت در کل سال جدید، زیاد جالب نیست. پس بهتر است برای اهداف کلیدی و موارد اصلی برنامه ریزی کنید.

 

چیزی که اهمیت دارد این است که کمی انعطاف به خرج دهید (البته منظور از انعطاف ساده گرفتن نیست) تا پروسه خود را با سرعت مناسب طی کنید.

 

چیزی که باید قادر باشید برایش برنامه ریزی کنید، منابع در دسترس است. با مشخص شدن اهداف و استراتژی ها، بهتر است برنامه ای برای منابع مورد نیاز برای اجرای آنها در نظر بگیرید. حال چه این منابع، منابع انسانی باشند و چه بودجه مورد نیاز باشند.

 

بررسی منابع مورد نیاز اضافی نیز باید صورت پذیرد. این منابع می توانند به صورت استخدام افراد یا نیروهای دورکاری باشند. اگر برای بودجه داخلی خود نیاز به گرفتن مجوز و امضا دارید، این مجوزها را قبل از آنکه بودجه به پایان برسد تهیه کنید!

 

امیدوارم این 5 گام، شما را به خوبی برای سال 2018 آماده کرده باشد. بسته به نوع شرکت شما، نحوه مدیریت و منابع و استراتژی های اخذ شده، برخی تغییرات در اجرای موارد گفته شده لازم است.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 10 مهر 1399ساعت 19:09  توسط ریحانه مقدم  بازدید 272 برچسب ها: آموزش سئو, سئو سایت , آموزش تولید محتوا, استراتژی سئو , بک لینک,

استراتژی سئو سایت فوق العاده

استراتژی سئو به شما یاد می ده چطور بدون شکست تمام راه رو بری.

سئو سایت دیگر مثل گذشته نیست! جمله ای که بازاریابان دیجیتال در سال 2019 مدام تکرار می کنند. در واقع حقیقتی وجود دارد که شاید کسی به شما نگوید: استراتژی و داشتن برنامه ریزی صحیح برای سئو شما برای سال 2019 نباید بر روی کلمات کلیدی متمرکز باشد.

آموزش مفاهیم اولیه سئو و اهمیت آن برای کسب و کارهای نوپا مسئله مهمی است. اما زمانی که موضوع توسعه و اجرای استراتژی سئو اثربخش مطرح می شود، تولید محتوا برای کلمات کلیدی که مشتریان شما برای آن ها جستجو می کنند، دشوار و اشتباه می باشد.

استراتژی برای بهینه سازی سایت چه معنایی دارد؟

استراتژی و داشتن برنامه ریزی سئو فرآیند سازماندهی محتوای سایت بر اساس موضوع می باشد که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا در زمان جستجوی کاربر، هدف جستجوی کاربری را بهتر درک کنند. با بهینه سازی یک صفحه وبسایت بر اساس موضوعات، و سپس بر اساس کلمات کلیدی موجود در آن موضوع، شما می توانید رنک سایتتان را از نظر موتورهای جستجو ارتقا دهید و رتبه ی خوبی را برای عبارات کلیدی طولانی مرتبط با آن موضوع پیدا کنید.

سئو چیست؟ و سئو کار کیست؟

بهینه سازی سایت برای موتور جستجو را سئو می گویند و سئوکاران کسانی هستند که وبسایت ها را بهینه سازی می کنند تا به وبسایت ها کمک کنند تا رتبه ی بالاتری در نتایج جستجو پیدا کنند و ترافیک ارگانیک بیشتری را به دست بیاورند.
در واقع٬ سئوکار متخصص استراتژی محتوا است که می تواند به کسب و کارهای مختلف کمک کند تا فرصت هایی را پیدا کنند. در آخر هم به افرادی که از طریق موتورهای جستجو به دنبال موضوعی هستند، در یافتن پاسخ کمک می کند.
3 نوع از سئو وجود دارد که استراتژیست های سئو می توانند بر روی آن ها متمرکز شوند:

• سئو داخلی:

این سئو بر روی محتوایی تمرکز دارد که در صفحه قرار دارد و با بهینه سازی محتوایی باعث می شود که رتبه بندی وبسایت برای کلمه ی کلیدی مورد نظر، بهبود پیدا کند.

• سئو خارجی:

این سئو بر روی لینک هایی تمرکز دارد که به وبسایت های دیگری در اینترنت می روند. تعداد بک لینک ها و سایت هایی که به سایت شما لینک می شوند باعث می شود که موتورهای جستجو به شما اعتماد داشته باشند. این موضوع باعث می شود که وبسایت شما رتبه بندی بهتری را به دست بیاورد.

• سئو فنی:

سئو فنی بر روی معماری وبسایت تمرکز دارد و قسمت مبانی وبسایت را بررسی می کند تا ببیند که وبسایت از نظر فنی چطور آماده شده است. گوگل اهمیت زیادی به کدهای یک وبسایت می دهد و همین موضوع باعث می شود امیر قمصری یکی از بخش های کلاس های آموزش سئو را به بهینه سازی سورس سایت اختصاص دهد.

در نظر داشته باشید که تمام کسب و کارها نمی توانند وبسایت خودشان را برای موتورهای جستجو به یک روش بهینه سازی کنند. از این رو تمام سئوکاران نیز نمی توانند تنها از یک روش بهینه سازی استفاده کنند.
این وظیفه ی یک سئوکار است که صنعت خودش را بررسی کند، متوجه شود چه چیزی برای مخاطبین آن ها اهمیت دارد و یک استراتژی و داشتن برنامه برای سئو را ایجاد کند که محتوای درستی را در اختیار مخاطبین قرار دهد.

با در نظر داشتن این موضوع، 9 گام به شما ارائه می کنیم تا مطمئن شوید برنامه ریزی سئو شما در سال 2019 کاملا اثربخش است و رتبه عالی در نتایج جستجو کسب می کنید.

1. لیست کردن موضوعات اصلی

قلب سئو عبارات کلیدی می باشد. اما این کلمات کلیدی اولین گام شما برای افزایش رشد ترافیک ارگانیک نیستند. گام اول شما ایجاد کردن لیستی از موضوعات است که می خواهید در آینده آن ها را پوشش دهید.
برای شروع این کار٬ باید لیستی از 10 کلمه و عبارت کوتاه مرتبط با محصول یا خدمات خودتان را آماده کنید. شما می توانید از ابزار Google’s Keyword استفاده کنید تا حجم جستجوی خودتان را شناسایی کرده و سپس موضوعاتی که برای کسب و کار شما مفید می باشد را شناسایی کنید.

شما بین این موضوعات و کلمات کلیدی کوتاه٬ ارتباط برقرار می کنید. زیرا همانطور که مشخص است، شما نمی توانید هر پست وبلاگ را به این کلمات کلیدی اختصاص دهید. اگر شما بخواهید فقط وبسایت خودتان را برای جستجو بهینه سازی کنید، بسیاری از این کلمات دارای رقابت بسیار زیادی برای رتبه بندی بر روی گوگل هستند. ما می خواهیم ببینیم چطور می توانیم از این موضوعات در مدت کوتاهی استفاده کنیم.

 

استفاده از حجم جستجو و رقابت به عنوان معیار، می تواند به شما کمک کند تا لیست کلمات و موضوعات خودتان را به مجموعه ای محدود کنید که برای شما اهمیت بیشتری دارد و مخاطبین شما هم برای آن ها جستجو می کنند. سپس این لیست را در اولویت قرار دهید و بر اساس حجم جستجوی ماهانه و ارتباط آن با کسب و کارتان، فعالیت خودتان را شروع کنید.

به عنوان مثال٬ در صورتی که یک کسب و کار در رابطه با شنا تلاش دارد تا برای کلمه ی کلیدی ” استخر های فایبرگلاس ” رتبه بندی شود. « کلمه ای که در هر ماه 110000 جستجو دریافت می کند. »
این کلمه ی کلیدی کوتاه می تواند کلمه ای باشد که موضوعات گسترده ای را نشان می دهد که بر اساس آن، تولید محتوا صورت می گیرد. سپس این کسب و کار باید یک مجموعه از کلمات کلیدی طولانی را پیدا کند که با این کلمه کلیدی کوتاه ارتباط دارند٬ حجم جستجوی ماهانه خوبی دارند و می توانند به این کسب و کار کمک کنند تا موضوعات دقیق تری در رابطه با استخر های فایبرگلاس را پوشش دهد. ما در گام بعدی در رابطه با این کلمات کلیدی طولانی٬ بیشتر صحبت می کنیم.

هر کدام از این کلمات کلیدی به عنوان یک «ستون» در نظر گرفته می شوند و به عنوان عبارت اصلی برای یک خوشه گسترده تر از کلمات کلیدی طولانی، عمل می کنند که باعث می شود ما سراغ گام دوم برویم…

2. ایجاد کردن لیستی از کلمات کلیدی طولانی مبتنی بر موضوعات شناسایی شده

در این مرحله شما صفحات خودتان را برای کلمات کلیدی خاص، بهینه سازی می کنید. برای هر ستونی که شناسایی کرده اید، شما از ابزار کلمات کلیدی خودتان استفاده می کنید تا 5 تا 10 کلمه کلیدی طولانی را شناسایی کنید که موضوعات دقیق تری را برای آن موضوع، بررسی می کنند.

به عنوان مثال ما معمولا در رابطه با موضوع سئو، تولید محتوا انجام می دهیم اما رتبه بندی برای این کلمه عمومی به صورت کلی، دشوار است. حتی ما با ایجاد محتوا با استفاده از یک کلمه کلیدی و احتمالا صفحه نتایج جستجوی مشابه (SERP)، صفحه های خودمان را هم تهدید می کنیم.
از این رو، ما در رابطه با اجرای سئو برای کلمات کلیدی مثل بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو، ایجاد کردن یک برنامه سئو و دیگر موضوعات فرعی مرتبط با سئو هم تولید محتوا انجام می دهیم.

این موضوع به کسب و کارها این امکان را میدهد تا افرادی را جذب کنند که علایق مختلفی دارند و در رابطه با موضوعات و محصولات مد نظر خودشان جستجو می کنند. در نهایت باعث می شود نقاط ورود مختلفی برای افرادی که نسبت به خرید یا استفاده از چیزی علاقه مند هستند، ایجاد شود.

شما می توانید از موضوعات فرعی مختلف استفاده کنید که یک مفهوم خاص در زمینه گسترده تر را توضیح می دهند که این موضوع اصلی را در گام 1 شناسایی کرده اید. شما باید این موضوعات فرعی را در ابزار کلمات کلیدی خودتان وارد کنید تا بتوانید کلمات کلیدی طولانی را پیدا کنید و بر اساس آن، محتوای خودتان را ایجاد کنید.

همراه با هم، این موضوعات فرعی یک خوشه ایجاد می کنند. در نتیجه، در صورتی که شما 10 موضوع ستونی دارید، این موارد باید هر کدام به نحوی آماده شوند که از موضوع خوشه پشتیبانی کنند و الگوریتم های موتور جستجو مبتنی بر این خوشه بندی ها کار می کنند تا کاربران را به موضوعاتی برسانند که برای آن ها جستجو می کنند.

به این روش موضوع را بررسی کنید: هر چه محتوای شما تخصصی تر باشد، نیازهای مخاطبین شما هم خاص تر می شود و احتمال این که ترافیک هدایت شونده به مشتری تبدیل شود نیز بیشتر می شود. به این صورت، گوگل می تواند ارزش وبسایت هایی که کراول می کند را درک کند. صفحه ای که موضوعات مختلف در یک موضوع عمومی را بررسی می کند به عنوان بهترین پاسخ برای جستجوی یک فرد در نظر گرفته می شود و رتبه بندی بالاتری را دریافت می کند.

3. ایجاد صفحاتی برای هر موضوع

زمانی که بحث وبسایت ها و رتبه بندی آن ها در موتورهای جستجو مطرح می شود، این که تلاش کنیم یک صفحه برای کلمات کلیدی مختلف رتبه بندی شود، می تواند غیر ممکن باشد. اما نحوه کار ما باید به این صورت باشد:
شما باید 10 موضوع ستونی که در گام اول شناسایی کردید را انتخاب کنید و یک صفحه وبسایت برای هر کدام از موضوعاتی که به صورت کلی موضوع را در سطح بالا بررسی می کنند، ایجاد کنید و با استفاده از کلمات کلیدی طولانی که شما برای هر موضوع در گام دوم به دست آوردید این صفحات را تکمیل می کنید.
یک دسته بندی درباره سئو مثلا می تواند به صورت خلاصه سئو را معرفی کند و موضوعاتی مانند جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر، برنامه ریزی برای سئو و دیگر موضوعات را معرفی کند. هر صفحه از صفحه ستونی مثل یک فهرست محتوا می باشد که شما می توانید به صورت خلاصه، به خواننده های خودتان در رابطه با موضوعات مختلفی که قرار است توضیح دهید، خلاصه وار مطالبی را ارائه کنید.

از لیست کلمات کلیدی خودتان استفاده کنید تا مشخص شود که چه تعداد دسته بندی باید ایجاد کنید. در نهایت، تعداد موضوعاتی که برای آن ها دسته بندی ایجاد می کنید باید مطابق با محصولات مختلف، پیشنهادها و مکان کسب و کار خودتان باشد. این موضوع باعث می شود که مشتریان و کاربران٬ شما را در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مختلف پیدا کنند.
صفحه سایت باید شامل محتوای مربوط برای مشتریان و کاربران شما باشد و باید شامل تصاویر و لینک هایی برای صفحات مرتبط به وبسایت شما باشد تا تجربه کاربری نیز بهبود پیدا کند. ما در رابطه با لینک ها، در گام 4 صحبت خواهیم کرد.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 10 مهر 1399ساعت 18:52  توسط ریحانه مقدم  بازدید 243 برچسب ها: آموزش سئو, سئو سایت , آموزش تولید محتوا, استراتژی سئو , بک لینک,

آموزش ساخت بک لینک – بایدها و نبایدها

دوره بک لینک و قسمت کوتاهی از بایدها و نبایدها. ساخت بک لینک برای سایت ها شامل قوانینی می باشد که در مبحث آموزش سئو باید آن را بیاموزید. امروز می خواهیم درباره این قوانین لینک سازی صحبت کنیم. بر کسی پوشیده نیست که لینک ها یکی از 3 فاکتور رنک دهی برتر در گوگل هستند و می توانند مزیت های زیادی برای وب سایت شما داشته باشند. اما موارد گیج کننده ای درباره اینکه چه مواردی برای ساخت بک لینک مفید هستند و چه مواردی نه، وجود دارد. امیدوارم این مقاله به شما کمک کند جواب سوالات خود را بیابید.

بایدها :

بسیارخب! بایدها کدام هستند؟ چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ اولین کاری که باید انجام دهید و بسیار مهم است این است که:

  1. ارزش لینک را متوجه شوید. جدا از پتانسیل رنک گیری، باید به این دقت کنید که این لینک چه ارزشی برای سایت شما به ارمغان می آورد؟ آیا برای سایت شما ترافیک به همراه خواهد داشت؟ آیا ارتباطی به سایت شما دارد؟ آیا چگالی بالایی دارد؟ گزینه های خود را وزن دهی کرده و ببینید چه فاکتورهایی برای سایت شما ارزش محسوب می شوند.
  2. لیست محلی: لیست محلی هنوز عملکرد بسیار خوبی دارد. این ارجاعات کسب و کار محلی بر روی چند پلتفرم متفاوت فعال هستند و سرویس هایی مانند Moz Local یا Yext می توانند به شما کمک کنند این کار را بهتر انجام داده و بیشتر در این نتایج دیده شوید. این نتایج به گوگل نشان می دهند که این کسب و کار واقعا همان جایی که ادعا می کند واقع شده است. این لیست شامل اطلاعات دقیق کسب و کار از جمله اسم، آدرس و شماره تلفنی است که شما برای آن معین می کنید. مسئله ای که اغلب اوقات درباره آن صحبت نمی شود این است که برخی از این لیست های کسب و کار محلی هیچگاه توسط گوگل ایندکس نمی شوند.

یکی از کارهایی که سئوکارهای محلی مدت ها است انجام می دهند، این است که صفحه ای را در سایت شما می سازند که می گوید موقعیت شما کجاست. به لیست های محلی لینک دهید تا به گوگل کمک کنید شما را ایندکس کند.

 

  1. اشارات برند بدون لینک. یکی از ساده ترین روش های لینک گرفتن این است که افرادی که به برند یا کمپانی شما اشاره کرده اند اما به شما لینک نداده اند را پیدا کنید. فرض کنیم این مقاله در رابطه با معرفی کمپانی های موفق سئو است و در آن به کمپانی Moz اشاره شده است اما لینک Moz درج نشده است. در چنین موقعیتی می توانید به وبمستر سایت مورد نظر پیام دهید و درخواست کنید لینک شما را درج کنند.
  2. تصحیح لینک های شکسته: با این روش می توانید با تلاش بسیار کم، لینک های خوبی به دست آورید. اما چگونه؟ فرض کنید لینکی از سایتی داشتید که حالا 404 شده است. یعنی قبلا با این لینک افرادی به سایت شما می آمدند و از صفحه خاصی بازدید می کردند. اما مدتی است این صفحه را حذف یا به جای دیگری منتقل کرده اید. هرچه که هست، حتما این لینک های شکسته را ریدایرکت 301 کنید تا چگالی صفحه به جایی دیگر منتقل شود. حتما این روش عالی و ساده را امتحان کنید.
  3. استفاده از سرویس HARO) Help a Reporter Out): گزارشگران هرگونه سوال یا اطلاعاتی که از یک مقاله بخواهند را از طریق این سرویس ایمیل با شما در میان می گذارند. نه تنها این کار یک PR کلی و خوب است، بلکه موقعیتی عالی برای گرفتن لینک محسوب می شود. من دوست دارم به لینک سازی هم به چشم یک PR خوب نگاه کنم.
  4. بی نظیر باشید و اسپانسر چیزهای بی نظیری هم شوید: من مطمئن هستم هرکدام از شما، یک خیریه محلی یا غیرانتفاعی را سراغ دارید که می توانید اسپانسر آن شوید. این خیریه هرچقدر هم که کوچک یا بزرگ باشد، به این کار فکر کنید. با این کار، فرصتی برای گرفتن لینک نیز خواهید داشت، پس حتما خوب به این گزینه فکر کنید.
  5. سوال و یا درخواست کنید: سوال کردن هیچ ایرادی ندارد. درخواست کردن هم هیج ایرادی ندارد، به خصوص زمانی که به درستی انجام شود. می دانیم که درخواست لینک سازی به طور کلی زیاد مورد پسند نیست چون نرخ پاسخ آن بسیار پایین است و چیزی در حدود 4% تا 7% می باشد که واقعا بد است. اما اگر کمی استراتژیک عمل کنید یا برای ساخت بک لینک از افرادی درخواست کنید که از پیش می شناسید، می توانید نرخ پاسخ را بیشتر کنید.
  6. محتوای منحصر به فرد و عالی تولید کنید: حتما شما هم شنیده اید که افراد زیادی می گویند: “لینک سازی دیگر مرده است. شما فقط باید محتوای عالی بسازید و بعد همه به طور طبیعی به آن لینک می دهند” من هم تا حدودی موافقم اما به نظرم باید این دو را با هم ترکیب کنیم. یعنی هم باید محتوای عالی تولید کنید و هم به ساخت بک لینک بپردازید.

 

نبایدهای لینک سازی

مواردی هستند که برای ساخت بک لینک موفق اصلا نباید آنها را انجام دهید. در ادامه به نبایدهای لینک سازی خواهیم پرداخت.

  1. انکرتکست خاصی را درخواست نکنید. این کار بسیار اسپم است. اخیرا، Eric Ward درباره این موضوع صحبت کرد و به شدت موافق این بود که هیچوقت نباید درخواست انکرتکست خاصی داشته باشید. او می گوید وب سایت ها باید هرطور که می خواهند لینک شما را درج کنند تا طبیعی تر باشد. به این ترتیب گوگل هم این لینک ها را ارگانیک تر دیده و در طولانی مدت به سایت شما کمک خواهد کرد. این مورد چیزی بیشتر از یک پیشنهاد ساده است و اصلا نباید این کار را انجام دهید.
  2. لینک های فالو خرید و فروش نکنید: شما مجاز هستید که تنها لینک های نوفالو را خرید و فروش کنید. این ویژگی نشان دهنده لینک های پولی است. این لینک می توانند لینک های تبلیغاتی باشند یا لینک هایی باشند که شما آنها را قبول ندارید. بنابراین حتما به این ویژگی دقت کرده و از آن استفاده کنید.
  3. بک لینک مخفی: قبلا از این لینک ها استفاده می شد. لینک های مسخره سفیدرنگی که بر روی پس زمینه سفیدرنگ درج می شدند. این لینک ها کاملا پنهان هستند اما خزنده ها به سرعت می توانند آنها را پیدا کنند. پس اصلا این کار را نکنید. این تکنیک بسیار قدیمی است و دیگر اصلا کاربرد ندارد. گوگل در تشخیص این موارد بسیار هوشمندتر شده است.
  4. لینک های دایرکتوری بی کیفیت: این لینک ها هم همینطور. در زمان گذشته، تعداد زیادی لینک و متن را در این دایرکتوری ها شاهد بودیم. باید حتما خودتان را از این دایرکتوری ها دور نگه دارید.
  5. لینک های Site-Wide نیز کاملا اسپم هستند: لینک های Site-Wide، چه لینک پاورقی باشند، چه لینک Navigation Top level (نوار افقی بالای سایت که به نیاز کاربر پاسخ اولیه میدهد)، اصلا لینک های خوبی نیستند. از ساخت چنین لینک هایی پرهیز کنید.
  6. لینک کامنت با انکرتکست بیش از حد بهینه شده: حتما باید از درج چنین لینک هایی پرهیز کنید. این لینک ها هم مثل بقیه لینک هایی که مثال زدیم، هیچ گونه کمکی به شما نمی کنند. پس اصلا چرا باید چنین لینک هایی را بسازید؟
  7. سوء استفاده از پست مهمان: اصلا نباید این کار را انجام دهید. نباید از پست مهمان، صرفا جهت درج لینک استفاده کنید. البته من هنوز هم طرفدار پست مهمان ارزشمند و خوب هستم. پست مهمان چه حاوی لینک باشد، چه لینکی نداشته باشد، ارزش بسیاری دارد. بنابراین پست مهمان را کامل کنار نگذارید، اما به آن صرفا به عنوان موقعیتی جهت درج لینک هم نگاه نکنید.
  8. ابزارهای اتوماتیک: از این ابزارها میتوان برای ساخت بک لینک در همه مدل وب سایت استفاده کرد. ScrapeBox نام یکی از ابزارهای این تکنیک سیاه است که در هر نوع بلاگی، کامنت لینک دار می گذارد. اصلا از این ابزار استفاده نکنید.
  9. ساخت Link schemes، شبکه لینک خصوصی و شبکه بلاگ خصوصی: چنین کارهایی هم شما را به دردسر می اندازند. اگر چنین کاری بکنید، گوگل یا شما را جریمه می کند یا از فهرست خود حذف می کند. این کار بسیار اسپم بوده و اصلا نباید این کار را انجام دهید.
  10. تبادل لینک: این روش به این شکل است که شما در وب سایتی ثبت نام می کنید تا لینک شما را درج کند. این وب سایت نیز از شما می خواهد تا لینکشان را در وب سایت خود درج کنید. مادامی که شما لینک آنها را درج نکرده اید، آنها هم لینک شما را در وب سایت خود درج نمی کنند.

امیدوارم این مقاله شما را از سردرگمی نجات داده باشد و فهمیده باشید که کدام لینک ها را باید بپذیرید و کدام لینک ها را باید رد (disavow) کنید؟ شما چطور فکر می کنید؟ در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع

https://www.newseo.ir/seo-leaing/link-bulding-do-and-donts

+ نوشته شده در  چهارشنبه 9 مهر 1399ساعت 21:23  توسط ریحانه مقدم  بازدید 280 برچسب ها: آموزش سئو, سئو سایت , آموزش تولید محتوا, آموزش ایمیل مارکتینگ , بک لینک,

نحوه به دست آوردن بک لینک های با کیفیت

دوره بک لینک بهترین دوره برای شماست تا بتوانید بهترین بک لینک با بیشترین تاثیر را بسیازید.

لینک ها یکی از روش هایی برای کاربران هستند تا بتوانند اطلاعات مورد نظر خودشان را در اینترنت پیدا کنند. این لینک ها یک عامل رتبه بندی برای صفحه شما هم هستند. از میان بیش از 200 عامل رتبه بندی، لینک ها همیشه یکی از سه عامل مهم رتبه بندی در محتوا و RankBrain بوده است.

اما فقط داشتن لینک کافی نیست. آموزش ساخت بک لینک با کیفیت و یا در واقع کیفیت لینک های شما نیز اهمیت زیادی دارد. گوگل نه فقط تعداد بک لینک های یک صفحه بلکه کیفیت آن ها را هم در نظر می گیرد. متاسفانه بعضی از سئوکاران با عجله تلاش می کنند تا کاری کنند سایت هایشان محبوب شود و در لینک های کم کیفیت سرمایه گذاری می کنند. اما لینک سازی با کیفیت بالا، تنها روشی است که می تواند باعث شکل گیری نتایج خوبی شود.

دنبال کردن سریعتربن و ارزان ترین نتیجه باعث می شود که بعضی از افراد از روش های اشتباه برای تولید بک لینک استفاده کنند. این روش ها معمولا تکنیک های کلاه سیاه هستند که می تواند باعث جریمه گوگل و نابود شدن شهرت سایت شان شود. تکته ی جالب این است که حتی آژانس های سئو نیز از تکنیک های ضعیف لینک سازی استفاده می کنند. یک مطالعه در سال 2018 توسط Assertive Media بر روی 230 آژانس لینک سازی در انگلستان انجام شد؛ در نتیجه ی آن مشخص شد که نه مورد از ده آژانس از روش های اشتباه برای لینک سازی استفاده می کنند.

برای این که شما هم به سرنوشت آن ها دچار نشوید، باید لینک های با کیفیت ایجاد کنید.

بک لینک با کیفیت چیست؟

در قسمت زیر ما سه عامل را به شما معرفی می کنیم که نشان دهنده کیفیت لینک ها هستند.

الف) اعتبار صفحه ای که به شما لینک شده است

اعتبار صفحه ای که به شما لینک شده است، برای گوگل اهمیت زیادی دارد. منطق این موضوع این است که اگر یک صفحه معتبر از محتوای شما استفاده کرده است، قطعا محتوای مرتبط و مفیدی در سایت شما وجود دارد. این اعتبار که با نام PageRank شناخته می شود، به گوگل نشان می دهد که صفحه ای که از لینک شما استفاده کرده است، چقدر اعتبار دارد و در نتیجه این موضوع باعث بهبود اعتبار شما می شود.

ب) اعتبار سایتی که به شما لینک شده است

اعتبار کلی وب سایتی که به شما لینک داده است هم برای گوگل یک نشانه مهم محسوب می شود که نشان می دهد سایت شما سایت معتبری است. اعتبار سایت خیلی شبیه به اعتبار صفحه می باشد و معمولا بر اساس رتبه بندی دامنه (DR) و اعتبار دامنه (DA) اندازه گیری می شود. این مقیاس ها به ترتیب توسط Ahrefs و Moz ارائه می شود.

ج) ارتباط محتوایی

Page Rank و اعتبار دامنه تنها در صورتی مفید هستند که محتوای سایت شما ارتباط موضوعی داشته باشد. به عنوان مثال، چشم انداز دریافت لینک از سایت NYTimes.com بسیار خوب می باشد اما موضوع شما مطابق با موضوعی که در سایت NYTimes.com از شما لینک دریافت کرده مرتبط نباشد. در نهایت این لینک خیلی ارزشی نخواهد داشت. این موضوع به این دلیل است که در مبنای تمام فعالیت های لینک سازی، مرتبط بودن اطلاعاتی که به یکدیگر لینک شده اند، اهمیت بسیار زیادی برای کاربر دارد.

 

بهترین روش های ساخت بک لینک با کیفیت در سال 2019

بر همگان مشخص است که لینک سازی هنوز هم یکی از مهمترین مهارت های سئو می باشد. برای اینکه در این زمینه تسلط پیدا کنید شما باید مهارت های مختلفی داشته باشید که برای دریافت لینک از دیگران ضروری می باشد.

برای به دست آوردن لینک هایی که مطابق با معیارهای بالا باشد و دریافت پایدار این لینک ها به صورتی که وب سایت شما همیشه بر اساس این لینک های با کیفیت تقویت شود، باید تلاش بسیار زیادی بکنید. این کار نیازمند این است که شما تقریبا زمان زیادی را برای انجام کار صحیح، سپری کنید.

در ادامه ما چند روش موثر را به شما ارائه می کنیم که می تواند در سال 2019 باعث تقویت فعالیت های لینک سازی شما شود:

  1. استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی، در مرکز فعالیت های لینک سازی قرار دارد. قبل از این که شما انتظار به دست آوردن بک لینک داشته باشید، باید محتوای مفیدی را ارائه کنید. اما این کافی نیست. داشتن یک استراتژی به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را ایجاد می کند و نشر آن محتوا در کدام قسمت بهترین نتیجه را فراهم می کند.

مثلا بر اساس Backlinko، تصاویر، پست های لیستی، داده های تحقیقاتی و راهنمای جامع عملکرد بسیار خوبی دارند. با داشتن یک استراتژی خوب، شما می توانید انواع مختلف از محتوا را بر روی بازه گسترده ای از سایت هایی با رتبه بندی بالا توزیع کنید. در نهایت، استراتژی های بازاریابی محتوا می تواند به شما کمک کند محتوایی را انتشار بدهبد که تنها به کاربران کمک نمی کند؛ بلکه به شما کمک می کند تا لینک های با کیفیتی را به دست بیاورید که این خود بهترین روش ساخت بک لینک به حساب می آید.

به عنوان مثال، در سال 2015، ما یک مقاله عمقی در رابطه با بازاریابی درون گرای موثر را ارائه کردیم که در این مقاله از نظرات بیشتر متخصص های لینک سازی در این صنعت استفاده کردیم و از آن ها خواستیم تا نظرات خودشان در رابطه با وبلاگ نویسی مهمان را بیان کنند. نوشتن این مقاله تقریبا یک ماه طول کشید اما در چندین سایت، یکی از بهترین محتواهایی بود که در این زمینه تولید شده بود. این محتوا هزاران بک لینک طبیعی را ایجاد کرد که این لینک ها در وبلاگ های بسیار زیادی توزیع شده بودند. این موضوع ممکن است در اصل به این دلیل باشد که در این مقاله ما به سوالات افراد پاسخ دادیم و در عین حال، از یک استراتژی موثر استفاده کردیم تا مطمئن شویم که رهبران فکری در این صنعت، مقاله را با دنبال کنندگان خودشان به اشتراک گذاشته باشند.

  1. برقراری ارتباط با ایمیل

در لینک سازی، معمولا شما به چیزی که خواستار آن هستید می رسید. خواه این موضوع بازسازی لینک خراب، جستجوی معکوس تصاویر، ثبت وبلاگ در دایرکتوری های مرتبط، ارائه پست های مهمان و یا استفاده از لینک های شکسته برای لینک سازی می باشد که تمام این موارد نیازمند این است که شما به افراد ایمیل بفرستید.

شما نباید از این کار خجالت بکشید. شما با دانستن چالش هایی که در ارتباطات با افراد از طریق ایمیل در سال 2019 خواهید داشت، باید به سمت این کار بروید. برای این که در پوشه های اسپم افراد قرار نگیرید، پیشنهاد می کنم که از روش های زیر استفاده کنید:

  • شخصی سازی ایمیل برای دریافت کننده ها
  • رفع سوالات آن ها و هدف گیری برای حل مسئله به جای درخواست مستقیم برای لینک
  • شناسایی بهترین زمان برای مکاتبه با افراد و دریافت میزان پاسخ دهی بیشتر
    1. فعالیت در انجمن های اینترنتی

نخست شما باید بر روی بسترهای آنلاین مختلف حضور داشته باشید که این موضوع شما را قادر می سازد تا یک مجموعه لینک برای وب سایت خودتان ایجاد کنید. به عنوان مثال، Product Hunt بستری است که افراد در آن جا با یکدیگر در رابطه با تکنولوژی های جدید بحث می کنند و یک سایت با DA 75 می باشد. تمام کاری که شما برای به دست آوردن بک لینک رایگان با کیفیت از این سایت باید انجام دهید، این است که یک پروفایل ایجاد کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، شما باید برای ارائه نظرات در رابطه با محصولات مختلف در این وب سایت فعال باشید، نظر بدهید، رای بدهید و به صورت مکرر، نسبت به محتوای مختلف فعال باشید.

Crunchbase هم یک انجمن آنلاین مشابه از افرادی می باشد که می خواهند همیشه نسبت به تغییرات دیجیتال پیشرو باشند. با ایجاد کردن یک حساب، شما به صورت خودکار یک لینک بسیار با کیفیت از یک وب سایت با DA 91 دریافت می کنید. هر چه شما فعال تر باشید، مزایای بیشتری را هم دریافت می کنید. این انجمن گفتگو و انجمن های دیگر منابع بسیار با ارزشی از بک لینک با کیفیت رایگان هستند اما شما همیشه باید برای رسیدن به نتایج خوب، فعالیت مداوم داشته باشید.

  1. اصلاح و بهینه سازی وب سایت

طراحی وبسایت ضعیف برای سئو سایت بسیار بد است. برای شروع کار، در صورتی که طراحی وب سایت شما باعث رانده شدن افراد می شود، آن ها سایت شما را خیلی سریع ترک می کنند. گوگل نیز این موضوع را به عنوان یک سیگنال ضعیف در نظر می گیرد.

یک عامل طراحی دیگر که باید در نظر داشته باشید، سرعت سایت است. تحقیقات نشان داده است که 47% از کاربران بیشتر از دو ثانیه برای بارگذاری یک وب سایت صبر نمی کنند.

در نتیجه شما باید تنوع دستگاه های افرادی که از سایت شما استفاده می کنند را هم در نظر داشته باشید. به صورت خاص، شما باید وب سایت خودتان را برای دستگاه های قابل حمل بهینه سازی کنید مانند تلفن های هوشمند؛ زیرا مقدار بسیار زیادی از ترافیک به صورت مداوم از این دستگاه ها به دست می آید. تلفن های هوشمند و تبلت ها بیش از 61% از ترافیک اینترنت را ایجاد می کنند.

در سال 2019، داشتن یک طراحی منعطف برای وب سایت که بتوان آن را اصلاح کرد، اهمیت بسیار زیادی دارد. توانایی شما برای تغییر وب سایت خودتان با سرعت بالا شما را قادر می سازد تا مطابق با نیازهای مشتریان و استفاده از گرایش های طراحی جدید، واکنش مناسب داشته باشید. در صورتی که شما فقط از یک مدل طراحی استفاده کنید، قطعا شانس شما برای موفقیت کاهش پیدا می کند. در صورتی که شما از یک طراحی مبتنی بر CMS استفاده کنید مثل WordPress، باعث می شود بتوانید به راحتی در طراحی خودتان تغییرات ایجاد کنید.

جمع بندی

بیش از دو دهه است که ساخت لینک یکی از استراتژی های بسیار عالی در سئو می باشد. این موضوع احتمالا در سال های آتی نیز تغییری نخواهد کرد. در صورتی که شما می خواهید موفق شوید، شما باید بتوانید لینک های با کیفیت را شناسایی کرده و مهمتر از آن، بتوانید به این لینک ها دست پیدا کنید.

منبع 

https://www.newseo.ir/seo-leaing/high-quality-backlinks

+ نوشته شده در  سه شنبه 8 مهر 1399ساعت 16:20  توسط ریحانه مقدم  بازدید 271 برچسب ها: آموزش سئو, سئو سایت , آموزش تولید محتوا, آموزش ایمیل مارکتینگ,